Preview

Patient-Oriented Medicine and Pharmacy

Advanced search

Digital culture in health facilities

https://doi.org/10.37489/2949-1924-0010

Abstract

This article examines digital culture as a special environment that has a formative influence on society. Interactive behavior and hypertextuality in digital culture form clip perception, prompting the emergence of new patterns of thinking. The result of this phenomenon may be a deep gap between cultural codes.

About the Author

L. F. Gabidullina
Federal State Budgetary Educational Institution of Higher Education “Yaroslavl State Medical University” of the Ministry of Health of the Russian Federation
Russian Federation

Gabidullina Landysh F. — PhD, assistant of the department of medical cybernetics. RSCI Author ID: 1195763.

Yaroslavl


Competing Interests:

none



References

1. Каган М. С. Философская теория ценности. — СПб.: Петрополис, 1997. — 205 с.

2. Никонова С. Б. Эстетическая рациональность и новое мифологическое мышление. — М.: Согласие, 2012. — 416 c.

3. Fiske J. Understanding Popular Culture. — Boston, 1989. — https://archive.org/details/understandingpop00fisk.

4. Гаркуша Н. С. Организационная структура и компетенции цифровой трансформации в системе государства / авт.-сост. Н. С. Гаркуша, А. С. Шубин; под ред. М. С. Шклярук. — М.: РАНХиГС, 2020. — 123 с.

5. Гаркуша Н. С. Модель компетенций команд цифровой трансформации в системе государственного управления / под ред. М. С. Шклярук, Н. С. Гаркуши. — 2-е изд., испр. и доп. — М.: РАНХиГС, 2022. — 93 с.

6. Орловский В. М. От носорога к единорогу. Как управлять корпорациями в эпоху цифровой трансформации / Виктор Орловский, Владимир Коровкин. — М.: Эксмо, 2020. — 192 с.


Review

For citations:


Gabidullina L.F. Digital culture in health facilities. Patient-Oriented Medicine and Pharmacy. 2023;1(2):21-30. (In Russ.) https://doi.org/10.37489/2949-1924-0010

Views: 714


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-1924 (Online)

Адрес редакции и издательства:

ООО «Издательство ОКИ»
115522, Москва, Москворечье ул., 4-5-129

Генеральный директор Афанасьева Елена Владимировна

Тел. + 7 (916) 986-04-65; Email: eva88@list.ru